O víkendu proběhl již 56. ročník Rallye večerní Prahou. Jak si vedl Maxus EV80?

  • Letošní ročník Rallye večerní Prahou přilákal oproti loňskému roku trojnásobné množství elektromobilů
  • Na start se postavilo 44 posádek
  • V kategorii elektromobilů jsme se umístili na 4. místě

Podle pamětníků a lidí z organizačního výboru si letošní 56. ročník Rallye večerní Prahou pro soutěžící připravil doposud nejobtížnější a nejrozmanitější soutěžní úkoly. Na startu se dohromady sešlo 44 posádek, z nichž bylo několik skutečně jedinečných, zejména v kategorii historických vozů, nicméně nejspíš nejoriginálnější závodní vůz byla naše elektrická dodávka Maxus EV80, která svými výkony udivovala nejednoho ze soupeřů, a to nejen v kategorii elektromobilů.

Denní část byla rozdělena na 3 etapy a každá se jela na několik úseků, ve kterém jsme se museli pokaždé orientovat podle jiných příkazů. 1. etapa začala částečně slepou mapou a naváděni jsme byli za pomoci světových stran, dále jsme jeli na základě zakreslených odboček a jejich vzdáleností, jako tomu bývá u klasického rallye, poté jsme byli orientováni pomocí šipek ve slepé mapě a následováním jednotlivých bodů v ní, přičemž jsme museli body projíždět na základě instrukcí jako: přijeďte do bodu M od jihu, do bodu K vjeďte jako první a při pokračování nejkratší možnou cestou k bodu H nesmíte protnout bod K atp., což bylo opravdu náročné a v této části jsme pokazili, co se dalo a pak už se jen pokračovalo do časové kontroly, která se nacházela v Premium outlet Prague Airport, kde jsme měli 2 hodiny pauzu. Během ní jsme museli zajet jízdu zručnosti.

Jak jste asi správně uhodli, tak jízda zručnosti byla s dodávkou celkem obtížná, ale i přesto jsme nebyli zdaleka poslední. V druhé etapě jsme jeli část cesty podle slepé mapy. Šlo pouze o zakreslenou čáru v itineráři, kterou jsme museli na pauzovací papír obkreslit a následně přiložit k mapě Prahy v měřítku 1:20 000, abychom zjistili, kudy máme pokračovat, dále jsme jeli podle „chlupaté čáry“. Jde o přímku, která má po stranách ramena, jež znázorňují jednotlivé křižovatky na naší cestě a ukazují také, kam se bude na dané křižovatce ubírat cesta. Poté už jsme se orientovali na základně podobných příkazů, které se vždy malinko lišily, například v použití jednotek času nebo vzdálenosti a bylo potřeba si je přepočítávat.

Na startu večerní etapy jsme obdrželi jen seznam ulic, délku tratě + průměrnou rychlost na etapu a museli jsme ulicemi projet tak, jak šly na papíře po sobě. V průběhu každé etapy jsme ještě vyplňovali několik soutěžních úkolů a skrytých indicií, které jsme museli zapisovat do jízdního výkazu, tak jak šly za sebou. Na začátku jednotlivých etap jsme také obdrželi vědomostní kvízy s otázkami jak z autoškoly. Zkrátka a dobře, při Rallye noční Prahou se člověk vážně nenudí.

Na startovním poli kategorie elektromobilů se objevily vozy jako Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf první generace, dále také Tesla Model S a dokonce Tesla Model 3. Oproti loňskému roku byla účast elektromobilů trojnásobná. Naše redakce se po úmorném boji umístila na 4. místě v kategorii elektromobilů za vozy Volkswagen e-Golf na 3. místě, Tesla Model S na 2. místě a Nissan Leaf na 1. místě a na celkovém 28. místě ze všech 44 posádek.

Když porovnám náš Maxus EV80 s ostatními posádkami, musím říct, že jsme zvolili moudře. Například posádka e-Golfu s dojezdem 300 km si za celou dobu nezapnula ani jednou topení, aby mohla dojet, zatímco my jsme museli často větrat kvůli horku, také jsme se neustále ztráceli a snažili se dohnat ztrátu, takže jsme se ani přinejmenším nesnažili jezdit úsporně. I tak jsme po zakončení denní části měli přes 70 kilometrů dojezdu a nabíjení před večerní etapou jsme provedli pouze preventivně. Dokonce i v úzkých zapadlých uličkách s ostrými zatáčkami, kudy trasa vedla, jsme manévrovali s naprostou lehkostí a nebýt faktu, že jsme neustále chybovali, zmatkovali a přehlíželi indicie, Maxus by neměl nejmenší problém bojovat o první příčky. Stačilo, aby jej kočíroval někdo zkušenější a všímavější. Děkujeme společnosti CV Tech za zapůjčení vozu Maxus EV80, už nyní se těšíme na příští ročník a můžeme vám pouze doporučit, abyste se zúčastnili také.

Napsal: Jiří Paroubek / www.fdrive.cz

Získejte dotaci na nákup nového vozidla pro státní správu!

Pořiďte si užitkový elektromobil MAXUS EV80. Od 17.2.2020 startuje dotační výzva NPŽP 11/2019: Alternativní pohony. Rádi Vám pomůžeme a uděláme technické řešení na míru. Naše vozidlo je plně homologované a jeho mezi hlavní výhody patří třímístná kabina, mnoho variant provedení (třístranný sklápěč, sanitní vozidlo, vozidlo pro svoz komunálních odpadů, vozidlo pro přepravu tělesně postižených,…), dojezd až 192 km, ve standardu klimatizace, a další prvky výbavy.